연구논문
학교폭력의 이해와 예방을 위한 마음인문학적 접근: 마음탐구 프로그램 개발을 중심으로(정혜정) | |
---|---|
마음인문학연구소2012-12-10 | 페이스북 트위터 구글플러스 이메일 프린트 |
분류 논문 학술지구분 등재 논문제목 학교폭력의 이해와 예방을 위한 마음인문학적 접근: 마음탐구 프로그램 개발을 중심으로 저자 정혜정 참여구분 HK연구인력 저자수 1 학술지명 교육철학 제48집 발행처 한국교육철학회 게재일 2012.12.10 학교폭력의 이해와 예방을 위한 마음인문학적 접근: 마음탐구 프로그램 개발을 중심으로 정혜정(원광대학교 마음인문학연구소 HK연구교수) Approach of Mind-humanistic for the Understanding and Prevention of SchoolViolence: Fucused on the Dvelopment of Mind-study Program The educational philosophy for the prevention of school violence and school making peace lies to open the way of self-creation and to disappear the rival consciousness from the mind. So this study is approach in mind-humanities to seek the alternative. The fundamental basis of human growth is in mind study. Key words: the prevention of school violence, environmental factors, mind humanities, mind-study program, violence of capital and power of society, straggler of school competition |