본문 바로가기


전통 도량형을 활용한 수학교육이 노인 학습자의 정의적 영역 미치는 영향(김재효)
전통 도량형을 활용한 수학교육이 노인 학습자의 정의적 영역 미치는 영향(김재효)
마음인문학연구소2011-09-01

분류 논문

학술지구분 등재후보지

논문제목 전통 도량형을 활용한 수학교육이 노인 학습자의 정의적 영역 미치는 영향

저자 김재효 외1인

참여구분 일반연구원

저자수 2

학술지명 한국의사학회지 24(1)

발행처 한국의사학회

게재일 2011. 09. 01

 

전통 도량형을 활용한 수학교육이 노인 학습자의 정의적 영역 미치는 영향

김재효 외 1인(일반연구원)

<요악문>

As the value of living a complete life has spread, the importance of elderly education as a part of continuing education is ever increasing. As much as the bodily health, the activity to prevent dementia or healthy brain is being emphasized, the math utilizing traditional material was suggested to devise the curriculum appropriate for the emotional/cognitive level of the elderly. This could induce interests of the elderly, and ultimately improved the concept of self-consciousness and self-esteem. Also, a plan for effective application of such ‘silver math’ should be prepared, and the execution of a fusion study for a medical approach of its effects is proposed.